Tänään oltiin Jaskan kanssa kokeilemassa oisko Jaskasta suojelukoiraksi Petikossa. Oli mukavaa, paitsi mua pisti joku saakelin ötökkä ja nyt jalka kirkuvan punainen, tulessa ja kutisevaOtsan rypistys.

Lisäksi, kun mulla ei ollut haisuakaan, mitä piti tehdä ja jännitin, niin Jaska käyttäytyi huonosti, se ei totellut mua olleskaan ja töitä ollaan tehty tottiksen kanssa todenteolla, niin meidän suhteeseen sit puututtiin ja auktoriteetti ongelmaan, minkä tietty myönnän, mut ei ollu kiva,  kun tavallaan hyvät asiat jäi sen alle (ainakin mulle)...

Tässä kuitenkin arvostelua;

Saalistaminen; Saalistaa voimakkaasti, kuormittuu taistelussa, mutta vahvistui jo nyt toistojen kautta.

Puolustusärsykkeisiin vastaaminen; kevyt kokeilu, mutta ei vielä osannut vastata.

Otekäytös; rauhallinen, täysi ote. Ensisijaisesti rauhallinen, täysi ote. Puree vahvasti.

Taistelutahto; vahva/hyvä. Taistelee vahvasti, mutta ilmaisi myös kuormittumista joka väheni toistojen myötä.

Muuta; Suhde kuntoon ohjaajan kanssa. Auktoriteetti kuntoon. Saalistaa hyvin, puree vahvasti. Hieman herkkä, mutta vahvistuu kokemuksen myötä.

1250012347_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tää olis sellaista, mitä tykkäsin koiran kanssa tehdä, joten lisää tottista ja tottista ja mä alan opetella, mitä pitää tehdä. Nyt oli käytössä "tolppaaja" ja mä vaan sähläsin ympäriinsä...